piatok 26. apríla 2013

Polentový koláčik s lesným ovocím


Vzhľadom na pomerne veľké množstvá cukru, bielej múky a plnotučného mlieka, ktoré som už stihla skonzumovať, ma v poslednej dobe čím ďalej, tým viac lákajú koláčiky, v ktorých sa tieto ingrediencie vynechávajú alebo nahrádzajú inou surovinou, prijateľnejšou pre naše žalúdky a postavy:) Zaujal ma recept od Janici (Jemine na Facebooku), do ktorého ide namiesto bielej múky polenta s celozrnnou špaldovou múkou a cukor sa nahrádza javorovým alebo agavovým sirupom. Do koláčika som sa išla zahryznúť s tým, že bude chutiť naozaj "zdravo", ale na moje prekvapenie som si veľmi pochutila a okamžite zaradila recept do knižky mojich obľúbených koláčikov.


Polentový koláčik s lesným ovocím

Potrebujeme

-50g celozrnnej špaldovej múky
-50g polenty (kukuričná múka)
-2 lyžičky prášku do pečiva (najlepšie bez fosfátov majú v DMke)
-vanilkové zrniečka z 1/2 vanilkového struku
-250 g jemného tvarohu
-2 vajíčka
-80g masla
-80ml sirupu z agave alebo javorového sirupu
-2 lyžice citrónovej šťavy
-drobné ovocie na vrch (maliny, čučoriedky, jahody, černice, ríbezle...) 

Postup

Rúru prehrejeme na 180˚C a formu na pečenie vymažeme maslom a vysypeme polentou. V kuchynskom robote zamiešame všetky ingrediencie okrem ovocia, vlejeme do koláčovej formy a na záver posypeme ovocím. Pečieme 30 minút, vyberieme z formy a môžeme papať ešte teplé spolu s čerstvým ovocím. Mňam:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára